Tuesday, September 15, 2009

ROSELL says,

sayu…hati ini makin sayu…

Rindu.. terkenangkan desa permai

Wajah ayah bonda bermain di mata

Mengajakku pulang ke desa di hari bahagia

Hari raya…

Lama ku tunggu

Bertemu di pagi mulia…

Namun tidak kesampaian

Air mata jatuh berlinangan..

Sedeynye aku! dah dua tahun aku tak balik raya. Rindu gile ngan kampong halaman. Nak jumpe mak, mak mentua, hihihihi (takde calon da..) rindu gile ngan kampong halaman. Sayu giler bile membe-membe cite nak beraye ngan family. Aku just MMS baju raye kat mak aku n die bagi komen membina. Sebelum datang sini aku selalu terbayang mesti seronok kat tempat orang tapi ble dah melaluinya baru la aku tau betapa sayangnya aku dengan tempat kelahiranku. Kucingku, bilikku.. erm… ok tension jugak mak tak MMS gambar Kucingku. Ntah die dah beli baju raye ke belom. Maybe ni la pengorbanan paling besar kot dalam hidup aku. ye je la. Nasib baek aku just g over the sea and bukannya oversea macam member-member yang laen. Kalau tak lagi parah hatiku ini. Takde sape yang mampu mengubatinya. Huhuhu.

dalam dingin subuh hatiku terusik

Kenang nasib di di rantauan

Bergema takbir raya menitis air mata

Terkenang suasana permai desa

Rindu hati ini inginku kembali

Pada ayah bonda dan saudara..

Lagi satu lagi raya yang aku amat sukai ble bab-bab perantau ni. Semuanya sama macam real life aku. hey la badan hey la nyawa, aku tak sangka susahnya hidup berjauhan. Lagi la kalau dah ada suami yang dicintai. Lagi la jauh dari parents. Tapi tu laen cite at least ade la pengubat rindu pengarang jantung. MAMA!! Aku nak balik raya! Huhuhu. Ape pon aku kne gembira jugak time2 macam ni. Aku dah siap beli baju raya ni. Hehehe.

selamat hari raya

Hari untuk kita bersuka ria

Selamat saya ucapkan

Untuk kita hingga sampai tahun depan

SELAMAT HARI RAYA

1 comment:

padil said...

sdey la rozel..siyes..aku hmpir mglirkn air mata...